نگاه اقتصادی و درآمدمحور به مرزها و صنایع دریایی وجود نداشته است

سخنگوی فراکسیون توسعه اقتصاد دریا محور مجلس، گفت: در حال حاضر دریا چندان در اقتصاد کشور تاثیرگذار نبوده است، این مهم در حالی بوده که می توان از صنایع دریایی درآمد بیشتری کسب کرد.

 

سیده حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشکیل فراکسیون توسعه اقتصاد دریا محور، گفت: مرزهای دریایی کشور زیاد است، اما متاسفانه نگاه اقتصادی به بخش دریا وجود نداشته و بسترهای لازم در این زمینه ایجاد نشده که در همین راستا فراکسیون توسعه اقتصاد دریا محور شکل گرفته است.

سخنگوی فراکسیون توسعه اقتصاد دریا محور مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست امروز فراکسیون اعضای هیئت رئیسه آن مشخص شدند، افزود: بر این اساس آقای  محمدرضا نجفی به عنوان رئیس آقای سید مهدی مقدسی و خانم فاطمه ذوالقدر به عنوان نواب رئیس و آقای مرتضی خاتمی و خانم فاطمه سعیدی به عنوان دبیران فراکسیون و بنده نیز به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدم.

 
سواحل ماسه ای دریای خزر

باید از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:هدف اصلی از تشکیل این فراکسیون و نمایندگانی که تقاضای تشکیل آن را داشتند این بوده که از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر دریا چندان در اقتصاد کشور تاثیرگذار نبوده است، تصریح کرد: این مهم در حالی است که می توان از صنایع دریایی درآمد بیشتری کسب کرد که با تشکیل این فراکسیون اقتصاد در حوزه دریا توسعه می یابد.