میزان تاثیرگذاری تحریم‌ها به اعتماد بین حاکمیت و ملت ارتباط دارد

به گزارش ذاکرنیوز، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: فرصت قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را که از سوی مردم نصیب من شده مصروف خدمت به ملک و ملت و پیشرفت آبادانی ایران عزیز و قزوین پرافتخار خواهم کرد.

وی افزود: در روزهای نخست سال شاهد این بودیم که بیش از نیمی از استان های کشور درگیر سیل بودند و حجم تخریب ها و آسیب های جانی و مالی به مردم نجیب و مظلوم کشور بسیار بالا بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ضمن تشکر از مجموعه اقدامات دولت و همراهی سخاوتمندانه مردم و تشکل های مردم نهاد، ارتش و سپاه به ویژه رشادت جوانان غیور جوانان استان های درگیر سیل، اظهار داشت: نکته قابل توجه در حادثه اخیر وجود ساختارهای فرسوده برای اداره  کشور، ضعف در سیستم مدیریت بحران کشور، عدم رعایت قوانین طبیعت و تخریب محیط زیست و ضوابط و معیارهای فنی و تخصصی بود که پیشگیری از تکرار چنین وقایعی لزوم عبرت آموزی از حادثه سیل اخیر و اصلاح ساختارها است.

وی با انتقاد از اینکه این روزها وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم خوب نیست، تصریح کرد: در این میان نقش تحریم ها قابل توجه است و تحریم ها زمانی بی اثر است که وحدت، همبستگی، همدلی، همگرایی و هماهنگی در تمامی جناح های سیاسی برقرار باشد و از خط و نشان داخلی خبری نباشد.

زرآبادی با بیان اینکه تحریم ها در تمامی دوره ها وجود داشته است، گفت: اما میزان تاثیرگذاری این تحریم ها به میزان اعتماد میان حاکمیت و ملت ارتباط دارد و در این راستا به طور حتم آزادی بیان، گشایش های سیاسی و نقد درون تحمل دوران گذار و سختی ها را برای همگان آسان خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شکاف میان سطح زندگی مسئولان و ملت و تفاوت میان درک جامعه از موضوعات و درک حاکمیت شرایط را سخت تر می کند که باید هر چه سریع تر برای پرکردن این فاصله اقدام کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه شعار امسال با عنوان رونق تولید زمانی تحقق می یابد و رونق و تحول ایجاد می شود که در مقابل فساد ایستاد، گفت: نباید گذاشت ریشه های فساد پیش رود؛ وقتی شفافیت در عملکرد کلان وجود نداشته باشد و با فساد برخورد نشود این فساد در زیرمجموعه نیز شکل می گیرد و در نهایت فساد سیستماتیک پایه های هر بنیانی را سست می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم به فساد و اختلاس و عدم شفافیت اعتراض دارند؛ مردم نسبت به بی عدالتی و تبعیض آشکارا شکایت دارند و راه مبارزه با فساد اجرای تکالیف قانونی با موضوعاتی مانند پنجره واحد، الکترونیک کردن فرآیندها و خدمات،  پاسخگویی الکترونیکی استعلام ها و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و قانون ارتقای سلامت نظام اداری است.

وی افزود: اولویت مجلس، دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات باید نظارت بر اجرای قوانین شفافیت و ضد فساد و گزارش به مردم باشد؛ بی شک بر کسی پوشیده نیست که تصویب و اجرای صریح قانون در فرهنگ سازی  بر جامعه تاثیر مستقیم دارد به ویژه زمانی که طرح و قانون از درون جامعه مطالبه عمومی باشد؛ اگر چه این گلایه و نقد به خود ما نمایندگان مجلس بازمی گردد.

زرآبادی گفت: در مجلس در حوزه زنان و خانواده طرح ها و موضوعاتی مطرح شد که متاسفانه از سوی برخی همکاران با توجه به اشتیاق و همراهی آنها در نهایت به نتیجه نرسید و عدم حمایت از طرح کودک همسری و همچنین مطرح کردن موضوعاتی مانند مشوق بارداری برای زنان زیر 20 سال که نمی دانم چطور و چگونه کارشناسی شده و در نهایت بحث افزایش مشارکت سیاسی زنان که ناباورانه از سوی مجلس رد شد در حالی که نیمی از موکلان و رای دهندگان را زنان کشور تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مسائل زنان و خانواده امروز شاهدیم که همه در خصوص توجه و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید می کنند اما چه اقدام عملی در این خصوص انجام داده اند؟ کلید واژه این بیانیه که جوانان است از سوی قوه مقننه آیا در اولویت قرار دارد؟ استفاده و حمایت از جوانان هزینه خواهد داشت هزینه ای که به تعبیر من بزرگترین سرمایه برای کشور را خواهد ساخت و امروز مجلس باید پرچمدار حمایت از جوانان باشد.