قزوین با فقر امکانات هنری مواجه است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان قزوین تعداد قابل توجهی هستند اما کار زیادی برای آنان انجام نشده و هم اکنون این استان با فقر امکانات و زیرساخت های هنری از جمله سالن تئاتر، سینما و موسیقی مواجه است

به گزارش ایرنا سیده حمیده زر آبادی عصر پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس قزوین افزود:
با وجود حضور هنرمندان برجسته در این استان، اما متاسفانه زیرساخت های فرهنگی و هنری آن به طور مناسب و متناسب با شان آنها رشد نیافته است.
وی با بیان اینکه این عامل موجب شده تا هنرمندان ما با افت انگیزه ، به خارج از استان مهاجرت و فعالیت های خود را دنبال کنند، ادامه داد: امیدواریم اعتبارات خوبی در حوزه زیرساخت ها به ویژه از سوی مدیریت شهری برای این کار اختصاص یابد.
وی گفت: مجلس هم در کنار دولت تمام تلاش خود را جهت افزایش اعتبارات جهت ارتقای امکانات زیرساختی برای فعالیت های فرهنگی و هنری استان قزوین خواهد کرد.
این نماینده مجلس گفت: صدا و سیما نیز متاسفانه نسبت به هنرمندان بومی کم لطف بوده و حضور آنان در این رسانه قدری کمرنگ است.
زر آبادی با تقدیر از خدمات انجمن سینمای جوانان در آموزش و معرفی هنرمندان در حوزه فیلم، فیلمنامه و عکس افزود: این انجمن با وجود اعتبارات کمی که دارد برای بسیاری از جوانان هنرمند بسترساز تحقق آرزوها و سکویی برای پیشرفت آنها شده است.