رونق تولید نیازمند برنامه ریزی و داشتن نقشه راه است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید نیازمند برنامه ریزی کارآمد، نقشه راه، اصلاح روشهای اشتباه گذشته و استفاده از نظر بخش خصوصی در تصمیم گیری هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه صادرات غیر نفتی استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور محمدرضا مودودی رئیس سازمان تجارت ایران، زاهدی استاندار، سیده حمیده زرآبادی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان و مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان و تعدادی از صنعتگران و تولیدکنندگان در استانداری قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در این جلسه اظهار داشت: به نظر می‌رسد برای عبور از شرایط بحرانی و بویژه در حوزه صادرات غیر نفتی نیازمند برنامه ریزی مدون و استفاده از نظرات کارشناسی هستیم.

وی بیان کرد: هنوز برنامه محور حرکت نمی‌کنیم و در کنار تحریم‌های داخلی و مصوبات متعدد بانکی و گمرکی که برای صادرکنندگان مشکل ساز شده با موانع زیادی روبرو هستیم که نیازمند بازنگری و اصلاح در آنها هستیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص تخصیص ارز به تولید داخلی باید بازنگری شود و گاهی همچنان تصمیمات اشتباه می‌گیریم و فرصت‌ها از دست می‌رود.

زرآبادی اضافه کرد: از جنگ اقتصادی صحبت می‌کنیم اما وزارت صنعت ما شرایط جنگی به خود نگرفته و رویکرد و برنامه‌ها و حتی قوانین ما متناسب با شرایط غیر عادی کنونی نیست.

وی اظهار داشت: با این که ظرفیت خوبی برای صادرات داریم و افراد قوی و با تجربه‌ای در استان فعالیت می‌کنند اما به پیشنهاد و نظر نخبگان صنعتی بی توجهیم و از دیدگاه آنها استفاده نمی‌کنیم به همین دلیل برخی مصوبات نمی‌تواند نیازهای تولیدکننده و صادرکننده را برطرف کند.

زرآبادی گفت: استان ما ظرفیت خوبی دارد اما از آن استفاده نمی‌شود و در این شرایط به یک نقشه راه با ثبات نیازمندیم تا کارها جلو برود.

وی بیان کرد: نوسان قیمت ارز و دستورالعمل‌های متعدد مانع کار است و اگر موانع را برطرف کنیم و در قوانین و مقررات ثبات داشته باشیم صادرات کنونی استان تا ۴ برابر قابل افزایش است