به لاریجانی برای ریاست رای نداده ام ولی سیاستمدار کار بلدی است

نماینده مردم قزوین و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به بحث و چالش لفظی اخیر لاریجانی رئیس مجلس و پژمانفر، نماینده جبهه پایداری در مجلس گفت: این طیف خاص سیاسی توقع دارند آقای لاریجانی طبق میل و خواست آنها حتی اگر منافع ملی تامین نشود، تصمیم سیاسی بگیرد که مورد قبول آنها است؛ در غیر این صورت او را تخریب می کنند. ولی با وجودی که هرگز به آقای لاریجانی برای ریاست رای نداده ام معتقدم سیاست مدار کاربلدی است که با نبوغ سیاسی دربسیاری مواقع به درستی تصمیم گرفته است.

سیده حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با «خطِ اعتدال»، درباره برخوردهای تند و تخریبی برخی نمایندگان در مواجهه با علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: این برخوردهای تخریبی علیه اقای لاریجانی بار اول نیست که در مجلس از طرف برخی نمایندگان طیف خاص رقم می خورد و در مواجهه با تصمیماتی است که آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس گرفته اند که البته به نظر ما تصمیمات خوبی بوده است.

نماینده مرم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر لاریجانی با روحیه تعاملی کارها را پیش برده است و نگاه جناحی و سیاسی به موضوعات نداشته است و این نشان از بلوغ سیاسی ایشان دارد که در مواقعی که منافع کشور به خطر می افتد و در بن بست قرار می گیریم این بلوغ سیاسی را داشته اند تا درست تصمیم گیری کنند، ولی باعث عداوت و دشمنی برخی نمایندگان طیف خاص شده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: به نظرم برخی مخالفان آقای لاریجانی که علنی با او مقابله و مخالفت می کنند و اخیرا هم این تخریب ها را تشدید کرده اند، انتظارشان خیلی جناحی و سیاسی است و انتظار دارند ایشان هم به صورت کاملا جناحی با موضوعات برخورد کند.

زرآبادی افزود: آنها می خواهند به هر قیمتی و حتی به قیمت به خطر افتادن منافع ملی، توقع دارند آقای لاریجانی سیاسی با موضوعات برخورد کند و اگر در تصمیمات و رفتارش متناسب با خواست و نظر آنها عمل نکند، او را تخریب می کنند. اخیرا هم شاهد برخورد و دعوای کلامی یکی از این نمایندگان مخالف و منتقد رئیس مجلس در صحن بودیم که او را دیکتاتور خطاب کرد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس درپاسخ به اینکه با توجه به تخریب های لاریجانی توسط تندروها و پایداری های مجلس جایگاه و آینده سیاسی لاریجانی را چطور ارزیابی می کنید، گفت: نمی شود آینده سیاسی ایشان یا هر کسی دیگر و حتی خودم را در این شرایط جامعه پیش بینی کرد. ولی حجم تخریب ها علیه شخص ایشان و بخشی دیگر درباره مدیریت ایشان در مجلس بسیار زیاد است و باید دید چقدر این تخریب ها در ذهن مردم برایشان قابل قبول و پذیرش خواهد بود و آن تخریب ها را باور خواهند کرد.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت تاکید کرد: البته در این ۴ سالی که در مجلس جضور دارم به ایشان برای ریاست رای نداده ام ولی به نظرم از نظر عملکرد سیاسی و تصمیم گیری هایی که باید در بزنگاههای حساس انجام می داد بسیار خوب و به موقع طبق منطق درست سیاسی عمل کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: تصمیم گیری هایش را قبول دارم و به عنوان یک سیاست گذار خوب و کاربلد برایم قابل احترام است. حتی معتقدم در خیلی مواقع اگر او نبود اتفاقات خوبی نمی افتاد.