شهرستان آبیک با ظرفیت های بسیار و نقش تاثیرگذار خود نقطه قوت استان است

تصویر
سیده حمیده زرآبادی در جلسه شورای شهر آبیک

 سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که از آغاز به کار مجلس دهم بازدید های متعددی از شهرستان آبیک داشته است با حضور در جلسه شورای شهر آبیک بیان کرد

شهرستان آبیک به عنوان ورودی استان، داشتن رتبه برتر کشوری در تولید محصولات دامی و مرغی و نیز با دارا بودن ۲ شهرک صنعتی و با ظرفیت های بسیار دیگر نقشی تاثیرگذار در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و.. در استان دارد و به عنوان نقطه قوت در استان به شمار می رود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن با تاکید به حضور مسوولان و متولیان استان در مناطق و شهرستان های مختلف و بررسی مشکلات مردم، افزود:با توجه به اینکه شهرستان آبیک دارای ۲ شهرک صنعتی است، اما همچنان زمینه اشتغال‌زایی جوانان در این شهرستان فراهم نیست؛ زیرا اکثر شرکت‌ها از کارگران غیربومی استفاده می‌کنند که مشکل بیکاری را در این شهرستان افزایش داده است.
زرآبادی که پیش تر در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به لزوم تخصیص ماده ۲۱۵ آبرسانی به استان قزوین تاکید کرده بود؛ با اشاره به پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین خاطر نشان کرد: امروز با وجود فراهم بودن زمینه آغاز به کار پیمانکار جهت آغاز پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، به دلیل عدم تخصیص ماده ۲۱۵ به استان قزوین این طرح توانایی اجرایی شدن ندارد. پیگیری مطالبه به حق مردم شهرستان ابیک پیرامون رفع مشکل آب باید در عمل و با تحقق ردیف ابرسانی صورت بگیرد و گر نه بازهم این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد. امید است در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بتوانیم تأییدیه ردیف اعتباری ماده ۲۱۵ را گرفته تا بتوانیم شاهد گلنگ زنی پروژه انتقال خط آب از سد طالقان به استان قزوین باشیم.
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در ادامه افزود: در بحث مدیریت،بی شک استفاده از مدیران بومی به دلیل اشرافیت به محیط و نیز شناخت نقاط ضعف و قدرت و همچنین ساکن بودن در منطقه، می‌تواند در راستای رسیدگی و رفع مشکلات و دغدغه های اساسی مردم تاثیر بسیاری داشته باشد.

زرآبادی با اشاره به منابع آلودگی در شهرستان آبیک، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان آبیک بحث آلودگی و آلاینده ها می باشد که امروزه علاوه بر آلودگی سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی مردم از آلودگی گاوداری‌ها و مرغداری‌ها رنج می‌برند و برای رفع مشکل بو نامطبوع و ازدیاد حشرات که ناشی از گاوداری و مرغداری‌ها شرکت‌ها می‌توانند در راستای خشک کردن کود حیوانات حرکت و اقدام به فروش کنند تا بخشی مشکل حشرات از بین برود، که این مهم نیاز به همراهی و مساعدت مسولان با این مراکز می باشد.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز غیر مجاز را یکی از مشکلات شهر آبیک دانست و عنوان کرد: باید با اجرای طرح‌های ساماندهی در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کرد، مسئولین باید در راستای ساماندهی ساخت و ساز غیر مجاز با هم و در یک محور حرکت کنند تا این طرح بتواند با موفقیت اجرا شود و با جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گامی موثر در راستای زیباسازی شهر آبیک برداریم.

زرآبادی در خاتمه افزود: مسولان و متولیان در شهرستان آبیک باید با جدیت بیشتری پیگیر مطالبات شهرستان و مشکلات مردم باشد، اگر چه کمبود امکانات در شهرستان آبیک را نمی توان نشان از کم‌کاری مسوولان دانست، چرا که شاهد تلاش و زحمت مدیران هستیم اما کمبودها و مشکلات موجود نیاز به تلاش بیشتر دارد.