نهاد شورا باید با تغییر شهردار از نیروهای توانمند بهره گیرد

سیده حمیده زرآبادی ،نماینده مردم قزوین ،البرز و آبیک:

سیده حمیده زرآبادی با صدور پیامی  ضمن تبریک به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قزوین از حضور حماسه ساز مردم شریف قزوین در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا  تشکر و قدردانی کرد.
متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

ملت شریف ایران، با درک شرایط حساس کشور و با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر با حضور پرشور و آگاهانه خود در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین، پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا حماسه‌ای ماندگار خلق کردند؛ حضور پرشوری که ضامن عزت و اقتدار کشور و تجلی وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی بود.

مردم شریف و فرهیخته استان قزوین، همراه و هم‌صدا با سراسر ایران، در روز بیست و نهم اردیبهشت بار دیگر ثابت کرد که نسبت به پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران احساس وظیفه می‌کند و دل در گرو آبادی و سرافرازی این مرز و بوم دارند؛ مردم آگاه و هوشیار قزوین علاوه بر انتخاب عقلانیت، تدبیر، قانون‌مداری و تکرار انتخابات ۹۲ با ر‌أی خویش در انتخابات شورای شهر قزوین نشان دادند،  خواهان ایجاد تغییر در مدیریت شهری قزوین است. رأی مردم پیام روشنی بود که پاسخ به آن و ایجاد تغییر نشان از قدرشناسی منتخبین دارد.

رأی مردم قزوین به لیست امید و حضور ۶ نامزد از لیست اصلاح‌طلبان در میان منتخبان پنجمین دورۀ شورای شهر قزوین نتیجۀ اعتماد مردم به یک جریان است؛ اعتمادی که سرمایۀ ارزشمند اصلاح‌طلبان است و نباید آن را با منیت‌ها، تندروی‌ها، عدم‌پاسخ‌گویی و خدمت‌گزاری خدشه‌دار کرد تا همچنان شاهد تکرار اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۶ در سپهر سیاسی کشورمان باشیم؛ مردم به جریانی اعتماد کردند که بر مدار قانون، عقلانیت، مردم‌سالاری و استیفای حقوق مردم از جمله آزادی‌های سیاسی و اجتماعی حرکت می‌کند؛ امروز، حرکت در مسیر اصلاح و تغییر برای رسیدن به توسعه پایدار شهر قزوین بر عهدۀ منتخبانی است که با نام اصلاحات و اصلاح‌طلبی قدم به این عرصه نهاده‌اند.

نهاد شوراها باید بیش از گذشته در بحث مدیریت شهری نقش تأثیرگذار خود را نشان دهد تا با رفع مشکلات و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی  و همچنین، با تغییر شهردار و ارتقای فرایند مدیریت شهری از نیروهای توانمند و کارآمد بهره گیرد. متأسفانه، در گذشته به‌سبب نبود نظارت صحیح از سوی شوراها شاهد بروز و ظهور فساد در بخش‌هایی از شهرداری، نابه‌سامانی در فضای شهری و تخریب باغستان‌ها بودیم و اکنون، باید شوراهای اسلامی شهر و روستا که میراث ارزندۀ دولت اصلاحات و یادگار آیت‌الله سیدمحمود طالقانی است به جایگاه اصلی و حقیقی خود بازگردد.

بار دیگر از حضور حماسه‌ساز مردم شریف و آگاه قزوین قدردانی می‌کنم و با تبریک به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر از آن‌ها می‌خواهم تا برای داشتن شهری آباد، به پاس اعتماد مردم بزرگوار، از هیچ تلاشی برای خدمت‌گزاری به مردم کوتاهی نکنند.
سیده‌حمیده زرآبادی
نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان