نباید رأی و اعتماد مردم را فدای برخی ملاحظات و سفارش‌ها کرد

زرآبادی،نمایندۀ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

سیده حمیده زرآبادی در خصوص ابطال آرا محمدیه و بیدستان گفت: باید در مقابل موکلین خود صادق باشیم؛ باید در مقابل تخلف ایستاد. اگر در دورهای قبل در بیدستان نظارت به درستی صورت می‌گرفت، امروز گزارش نهادها و سازمان‌ها موجب نمی‌شد تا در مقابل اعتماد مردم خجالت‌زده و شرمنده شویم.

سیده‌حمیده زرآبادی نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند بررسی نظارت بر پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین اعلام کرد: تمام تصمیمات با استناد به گزارش‌های موثق و مورداعتماد صورت می‌گیرد و هیئت نظارت وظیفه دارد تا تمامی شکایات و اعتراضات را موردبررسی قرار داده و با توجه به دلایل موردقبول در محکمه رأی خود را صادر کند.

عضو هیئت عالی نظارت بر پنجمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین افزود: باید قانون‌مداری را در عمل ثابت کنیم؛ برخی که خود را مدافع قانون نشان می‌دهند، چرا رأی و اعتماد مردم را فدای برخی ملاحظات و سفارش‌ها می‌کنند؟ پیشنهاد می‌کنم، برخی دوستان جملات مندرج در بالای برگه‌ها و صورت‌جلسه‌های هیئت نظارت را مطالعه فرموده و پایبندی خود را در عمل ثابت کنند. در خصوص انتشار صورت‌جلسه نیز باید بگویم که چرا برخی نگران شفافیت هستند؟ باید توجه داشت، قانون بدون‌درنظرگرفتن تفاوت میان "اعلام" و "اعلان"، تنها، فرایند "اعلام" نتایج بررسی‌ها را توضیح داده و دربارۀ "اعلان" سکوت کرده است؛ این در حالی است که "اعلان" (علنی‌کردن) نتایج بررسی‌ها با توجه به این امر که اصل بر عدم منع بوده، مگر جایی که قانون‌گذار خلاف آن را تصریح کرده باشد و نیز با توجه عدم‌تصریح قانون‌گذار بر منع، به‌نظر می‌رسد، اطلاع‌رسانی و اعلان متن موردنظر بلامانع است. همچنین، طبق مادۀ ۵۶ قانون شوراها با آخرین اصلاحات که بیان می‌دارد: «تأیید صحت انتخابات شوراهای شهر با هیئت نظارت شهرستان است و اعلام آن توسط فرماندار انجام می‌گیرد. در این خصوص چنانچه کسی شکایتی داشته باشد، ظرف مدت دو روز به هیئت نظارت استان ارسال و هیئت مذکور ظرف مدت ۱۵روز نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.» می‌بینیم، دربارۀ اینکه این اعلام چگونه، از چه طریق و در کجا باشد، سکوت شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفافیت و پاسخ‌گوبودن در پیش‌گاه مردم تصریح کرد: باید در مقابل موکلین خود صادق باشیم؛ باید در مقابل تخلف ایستاد. اگر در دورهای قبل در بیدستان نظارت به درستی صورت می‌گرفت، امروز گزارش نهادها و سازمان‌ها موجب نمی‌شد تا در مقابل اعتماد مردم خجالت‌زده و شرمنده شویم.

زرآبادی در ادامه افزود: پبگیری حقوق حقۀ مردم باید در مسیر قانونی خود صورت گیرد و من، به‌عنوان خادم و خدمت‌گزار مردم، پیگیر این مسئله خواهم بود و هزینۀ این اقدامات را نیز می‌پذیرم؛ دوستانی که از قانون صحبت می‌کنند، لطفاً، خود، قانون را مطالعه کنند و بعد اظهارنظر فرمایند. بنده به میثاق‌های اخلاقی، قانونی و عهدی که با مردم، در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسته‌ام، پایبندم؛ اما، برخی که در انتخابات، برخلاف آنچه می‌گفتند، عمل کردند و به هیچ عهدی پایبند نماندند، حتماً، به تفسیر تازه‌ای از اخلاق و قانون دست یافته‌اند.

سیده‌حمیده زرآبادی،نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در خصوص رأی صادره از سوی هیئت نظارت استان قزوین در دو حوزۀ محمدیه و بیدستان گفت: تصمیم نهایی در خصوص صحت انتخابات را هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اتخاذ می‌کند؛ امیدوارم هیئت مرکزی عدالت و قانون‌مداری را چون گذشته در نظر داشته باشند.