نگاهی به دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به قزوین

تصویر
سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به قزوین در حالی امروز پنجشنبه به پایان رسید که با دستاوردهایی برای این استان در حوزه های مختلف همراه بود.

سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به قزوین در حالی امروز پنجشنبه به پایان رسید که با دستاوردهایی برای این استان در حوزه های مختلف همراه بود.

 به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری در این سفر دو روزه، دیروز چهارشنبه پس از استقبال رسمی مسئولان استانی در ایستگاه راه آهن قزوین، ابتدا به دیدار و گفت و گو با مردم در ورزشگاه مملو از جمعیت شهید رجایی پرداخت و پیش از آن نیز در مسیرهای تعیین شده به خوشامدگویی شهروندان قزوینی پاسخ داده و به ابراز احساسات به استقبال کنندگان پرداخت.
دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان قزوینی و شرکت در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان با حضور فعالان و نخبگان اقتصادی قزوین از دیگر برنامه های روز اول سفر دکتر روحانی به قزوین بود.
شرکت در شورای اداری مدیران از برنامه های روز دوم و حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه نیز پایان بخش سفر دو روزه رئیس جمهوری به قزوین بود.

** دولتمردان حاضر در سفر به قزوین
عبدالرضا فضلی رحمانی وزیر کشور، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از جمله اعضای کابینه دولت در سفر به استان قزوین بودند.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،حجت الاسلام سید محمد شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید، سورنا ستاری معاون فناوری رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری و شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده از دیگر دولتمردان همراه رئیس جمهوری در سفر به دیار شهیدان رجایی و بابایی بودند.

**تصویب 50 طرح با 9 هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار
رئیس جمهوری در بخش پایانی سفر خود به قزوین و در جمع خبرنگاران به تصمیم های اتخاذ شده برای سرعت بخشیدن به رشد و توسعه این استان اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر 50 طرح در حوزه های مختلف شامل کشاورزی، صنعت، آب، بهداشت و درمان و راه ها با 9 هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار برای استان قزوین اختصاص پیدا کرد.
انتقال آب از سد طالقان به قزوین، تکمیل دو سد در حال اجرا در استان، دو خطه کردن خط آهن قزوین- تهران، تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به شیوه های آبیاری های نوین از جمله مهم ترین طرح های تصویب شده بود که رئیس جمهوری به آنها اشاره کرد.
این میزان اعتبار برای اجرای طرح های تصویب شده به گفته رئیس جمهوری معادل سه برابر اعتبار عمرانی سالیانه استان قزوین است.

** کمک دولت به فعال کردن یک هزار واحد تولیدی در استان قزوین
دکتر روحانی همچنین از کمک دولت به واحدهای تولیدی مشکل دار، نیمه فعال و در حال ساخت و نیمه تمام خبر داد و گفت: در همین راستا امسال تلاش می شود تا یک هزار واحد تولیدی در استان قزوین فعال شوند.

** بهره برداری از 811 طرح با 18 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار
در جریان این سفر همچنین از 811 طرح مختلف عمرانی، زیربنایی، صنعتی و کشاورزی و خدماتی با 18 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

** برنامه وزرا و معاونان رئیس جمهوری در سفر به قزوین
علاوه بر حضور رئیس جمهوری در دیدارها و نشست های یاد شده، اعضای کابینه دولت تدبیر و امید نیز در جریان سفر به قزوین، به مناطق مختلف این استان رفتند و ضمن دیدار و گفت و گو با مردم در آئین بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی طرح های مختلف شرکت کردند.
در همین رابطه با حضور وزیر صنعت و معدن و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران چند طرح صنعتی در شهرک های صنعتی قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
وزیر اطلاعات نیز به شهرستان تاکستان رفت و ضمن حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، با مردم این نقطه از استان قزوین به دیدار و گفت و گو پرداخت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز میهمان مردمان زادگاهش بوئین زهرا بود و ضمن حضور در نشست شورای اداری این شهرستان از چند طرح تولیدی این منطقه بازدید کرد.
همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی از نخستین واحد پرورش گاوهای نژاد سمینتال کشور در شهرستان آبیک و یک واحد پرورش گاو شیری در شهرستان تاکستان بهره برداری شد.
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح پرسرعت اینترنت 298 روستای استان قزوین بهره برداری شد، وی در شورای اداری مدیران شهرستان البرز نیز حاضر شد.
با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ساخت یک هتل پنج ستاره آغاز و از دو مجتمع خدمات گردشگری در قزوین بهره برداری شد.
آغاز عملیات اجرایی طرح چشمه نور ایران که پس از راه اندازی یک مرکز علمی و پژوهشی مدرن و محل فعالیت صدها دانشمند در حوزه های مختلف خواهد بود نیز دیگر برنامه ای بود که با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهوری صورت گرفت.
دیدار و گفت و گو با چند خانواده معظم شهید و ایثارگر با حضور در منزل آنها نیز از برنامه های حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به قزوین بود.
همچنین با حضور وزیر کشور نیز تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در شهر قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
شرکت در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی نیز از برنامه های نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری به قزوین بود.
حضور در قزوین، سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان های کشور بود.
3013/ 6128 * خبرنگار: رضا اولادی * انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی