حفاظت از اراضی کشاورزی پاسداری از حقوق مردم است

تصویر
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس:

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه های مادی جامعه و پیشگیری از تغییر کاربری آنها را باید مصداق پاسداری از حقوق مردم دانست.

 به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز سه شنبه در جریان بازدید از اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با تقویت گشت های بازرسی و همچنین فرهنگ سازی می توان از وقوع تخلف های مرتبط با حوزه اراضی از جمله تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرف ها و زمین خواری جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: همکاری مردم و گزارش های به موقع آنان به سامانه 131 نیز می تواند در کاهش و جلوگیری تخلف های مرتبط با حوزه اراضی بسیار موثر باشد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای تقویت بخش پیشگیری از تخلف های حوزه اراضی تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد قلع و قمع اراضی تصرف شده نیز نمی تواند مرغوبیت اولیه زمین های کشاورزی مورد تعرض قرار گرفته را بازگرداند.
وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح یا وضع قوانینی که بتواند به پیشگیری از تعرض به اراضی کشاورزی کمک کند، مانعی ندارند.
زرآبادی بر تسریع در اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) بر روی اراضی کشاورزی استان قزوین تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح جزو حقوق مردم بوده و می تواند سبب کاهش مشکلات مرتبط با تداخل ها و اختلاف های مرتبط با اراضی بین مردم با یکدیگر و دستگاه های اجرایی باشد.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی با 82 هزار بهره بردار است.