توجه به بسته بندی و ذائقه مشتریان در صادرات جدی گرفته شود

تصویر
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

 دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به کیفیت کالا و صنعت بسته بندی و نیز ذائقه مشتریان در صادرات کالای ایرانی رمز حضور موفق در بازارهای جهانی است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: موانع صادرات در دو بخش داخلی و خارجی موجب می شود تا تولیدکننده برای تداوم کار دلسرد شود لذا در مجلس پیگیر هستیم تا این موانع شناسایی و برطرف شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در داخل کشور بالا بودن هزینه های حمل و نقل کالا، مالیات و عوارض مختلفی که از تولیدکننده دریافت می شود به افزایش هزینه تولید منجر شده و این کار در کنار بی توجهی به صنعت بسته بندی شرایط رقابت در بازارهای جهانی را سخت کرده است.

زرآبادی بیان کرد: برای صادرکننده هم آنقدر قوانین و مانع ایجاد کرده ایم که شرایط بدتر شده و بجای تسهیل در کار دست و پای تولیدکننده و صادرکننده را بسته ایم وانتظار کارهای بزرگ داریم.

دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در بخش بین المللی هم محدود بودن تعداد کالا و کشورهای هدف برای ما مشکل سازاست در حالی که با نگاه کارشناسی و رصد بازارها می توانیم به صادرات بیشتری فکر کنیم.

  تصویر

زرآبادی گفت: از تولیدکنندگان انتظار می رود به صنعت بسته بندی و نیز ذائقه مشتری هم فکر کنند و برای آن برنامه داشته باشند و با شناسایی بازارهای جدید هدف برای افزایش میزان صادرات خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در بازاریابی محصول و کشورها هم خوب عمل نمی کنیم به همین دلیل سهم بسیار ناچیزی از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده ایم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بخشی از مشکلات هم ناشی از مدیریت های ناکارآمد در بخش دولتی است اما صادرکنندگان نمونه بدرستی مشکلات و ضعف ها را شناخته اند و با برنامه ریزی درست به هدف رسیده اند که باید از این تجربه و دیدگاه کارشناسی استفاده کنیم.

تصویر

وی تصریح کرد: برای قطع وابستگی نفتی نیازمند توسعه صادرات و حمایت جدی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم و در این مسیر برای همکاری با صنعتگران در مجلس اعلام آمادگی می کنیم.

در این مراسم از ۴ صادرکننده نمونه کشوری و ۳۰ صادرکننده برتر استانی تجلیل شد.