عدم یکپارچگی دستگاه ها فعالان حوزه فناوری را ناامید کرده است

زرآبادی گفت: یکی از مشکلات که باید از طریق قانون برطرف شود، عدم یکپارچگی دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف است. مراکز متعددی برای مجوز دادن وجود دارند و گاها باعث سردرگمی و ناامیدی مخترعان و فعالان می شوند.

برنامه "مناظره " رادیو گفت و گو با موضوع بررسی فن آوری نانو و فرصت های جدید برای صنایع نساجی و با حضور مهندس سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت. 

زرآبادی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به حمایت و نظارت های قانونی مجلس برای پیشرفت صنعت نساجی در ایران، اظهار داشت: تکنولوژی های نوین موضوعی است که در همه کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و در کشور ما هم به این موضوع پرداخته شده است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: ما در برنامه ششم توسعه، نگاه مثبتی را به تکنولوژی های فناورانه و نوآورانه مد نظر قرار داده ایم. به طور کلی قوانین و برنامه های توسعه ای که توسط مجلس نوشته می شود بیشتر متوجه ساختار است و توسط دولت تدوین و اجرایی می شود. 

این نماینده مجلس همچنین گفت: اقداماتی در حوزه اجرایی تولیدات فناورانه همچون ساماندهی تکنولوژی های فناورانه و اطلاع رسانی آنها به مردم در دولت انجام گرفته است. پارک های فناوری در اکثر استان های کشور در حال فعالیت هستند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ساماندهی و پیگیری مشکلات و توسعه فناوری را در دستور کار دارد. 

زرآبادی یادآور شد: علاوه بر اقدامات دولت در این حوزه فناوری و تکنولوژی، مجلس نیز اعتبارات خوبی برای صندوق توسعه و نوآوری در نظر گرفته و بر همه این فرآیندها نظارت می کند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: یکی از مشکلات که باید از طریق قانون برطرف شود، عدم یکپارچگی دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف است. مراکز متعددی برای مجوز دادن وجود دارند و گاها باعث سردرگمی و ناامیدی مخترعان و فعالان می شوند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با مرکز پژوهش های مجلس درباره کسب و کارهای نوین و فعالیت های دانش بنیان و فناورانه کار می کنیم تا قوانینی را تصویب کنیم که در عین تسهیل کنندگی کار، مسیر را برای فعالان متمرکز کند. 

این مقام مسئول اعلام کرد: ما در حوزه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، جلساتی را با مجموعه های مرتبط اعم از دستگاه ها و فعالان بخش خصوصی برگزار می کنیم و از آنها گزارش می گیریم. البته این جلسات باید بیشتر شوند و سرعت کار بالاتر رود.

زرآبادی متذکر شد: دولت باید به موضوع شایسته سالاری در زمینه مدیریت ها به ویژه در بخش فعالیت های نوین و فناورانه توجه کند.