آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان با مطالعه کاهش می یابد

قزوین- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان جوانان و نوجوانان می توانیم زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره رضوی که با حضور استاندار و جمعی از اهالی فرهنگ در سالن کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری میزان علاقمندی مردم به کتاب و مطالعه است.

وی بیان کرد: کتاب می تواند بهترین دوست انسان باشد و مانند چراغی مسیر درست زندگی را به نوجوانان و جوانان نشان دهد تا به بیراهه نروند.

زرآبادی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه می تواند مسیر توسعه را هموار و تسریع کرده و به رشد شاخص های فرهنگی کمک کند لذا همه باید همه برای تحقق این امر مهم مشارکت جدی داشته باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از گذشته همواره کتاب بهترین وسیله برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان محسوب می شده ولی در عصر کنونی که شاهد حضور ابزارهای نوین ارتباطی مانند اینترنت و فضای مجازی هستیم متاسفانه مطالعه کتاب کم رنگ شده که این خلاء باید با کمک رسانه ها جبران شود.

زرآبادی افزود: اگر بتوانیم کودکان خود را با کتاب های جذاب و کم حجم به مطالعه علاقمند کنیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت و می توانیم به توسعه فرهنگ کتاب خوانی امیدوار باشیم.   

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره رضوی هم تصریح کرد: جشنواره رضوی در فرهنگ سازی و ترویج کتابخوانی بسیار موثر است و حضور بیش از 27 هزار نفر در این رویداد فرهنگی بیانگر جایگاه این جشنواره در اجتماع و میان گروههای مختلف است.

زرآبادی اظهارداشت: اگر بخواهیم فرهنگ کتاب خوانی در جامعه نهادینه شود باید همه مردم و مسئولان فرهنگی احساس وظیفه کرده و با مشارکت خود برای رسیدن به نتایج ارزشمند در این حوزه تلاش کنند.