توانمندسازی بانوان مهم ترین محور تصویب برنامه های حمایتی زنان است

تصویر
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

 نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین محوری که در تصویب برنامه های حمایتی در حوزه بانوان باید به آن اشاره شود توانمند سازی بانوان در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده زرآبادی ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته استان قزوین که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین دو طرح خاص در حوزه بانوان در حال پیگیری و اجراست اما کمبود اعتبارات در این مسیر مانع بسیاری از فعالیت های ما شده است.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی کلینیک تخصصی زنان و مرکز مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج از مهم ترین طرح های حوزه بانوان در استان قزوین است که امیدواریم با همکاری مسئولین اعتبارات لازم به این طرح های اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش ساعت کاری بانوان، نیمه وقت بودن و موارد این چنینی مطمئن باشید حتی با پیگیری در مجلس هم رای نخواهد آورد چرا که نظر منتقدین بر این موضوع است که اگر بانوان قرار است وارد بازار کار شوند پس باید با شرایط حاکم بر کشور کار کنند، و از سوی دیگر قوانین نباید تبعیض به همراه داشته باشد که در این صورت تبعیض در قوانین مشاهده خواهد شد.

زرآبادی تصریح کرد: از این رو در تلاش هستیم تا بتوانیم طرحی اجرایی کنیم که تسهیلات و خدماتی برای مادران و پدران شاغل در نظر گرفته شود و به دنبال بررسی و ارایه آن در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با بیان نقش بانوان در جایگاه خانواده خاطرنشان کرد: طرح ها و قوانینی برای بانوان در مجلس تصویب شده است اما در طی مرور زمان این طرح ها موجب دلسردی کارفرمایان از استخدام کارمندان خانم خواهد شد چرا که بخش خصوصی بابت حقوقی که پرداخت می کند بیشترین بهره وری را درخواست خواهد کرد که شاید مرخصی ها و مزایای ویژه بانوان بخش قابل توجهی از این بهره وری را خواهد کاست.

تصویر

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: فراکسیون بانوان در مجلس شورای اسلامی حتی مدت ها به دنبال این مسئله بودیم که کلمه عدالت جنسیتی در بین آقایان در مجلس پذیرفته شود.

زرآبادی افزود: اگرچه ما بر این باوریم که بانوان باید خدمات برجسته ای دریافت کننده اما حقیقتا مجلس شورای اسلامی و قوانین متعلق به زنان و مردانی است که در کنار یکدیگر فعالیت می کنند و حتی می توان گفت که بخشی از آقایان نماینده در مجلس با کلمه عدالت جنسیتی مخالفت دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از طرح ها و قوانین در حوزه زنان شاید در نگاه اول حمایتی به نظر برسد اما به واقع کوچکترین کمکی به توانمند سازی بانوان در کشور نداشته است، این در حالی است که ما به دنبال توانمند سازی بانوان در همه حوزه ها هستیم.